DOLAR 32,3692
EURO 34,9463
ALTIN 2325,445
BIST 9092
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa °C

Sefa Ulaştır

04.11.2020
A+
A-

 

Söz Anadolu Rock’tan açılınca isimleri akla hemen gelmeyen gruplar vardır.

1960’lı yılların ikinci yarısında kurulan, bir 45’lik çıkardıktan sonra sırra kadem basan Beybonlar onlardan biridir.

Grup sadece, bir çalışmayla yetinmesiyle değil, davul gibi, enstrümanistinden sınırları zorlayan performans bekleyen bir enstrümanı on iki yaşındaki bir çocuğa teslim etmesiyle de farklı bir yerde durmaktadır.

Sınırları zorlamak her enstrümanın doğasında vardır ancak söz, Türkiye’de karşılığının olup olmadığı tartışılmaya devam edilen Rock’tan açılınca, davulun, sınır zorlamak bağlamında diğer enstrümanların bir adım önüne geçtiği unutulmamalıdır.

Beybonlar’a Gelin Ayşem ve Nenni adlı eserlerde profesyonellere taş çıkartırcasına eşlik eden bu çocuk, yıllar sonra, Dervişan, Kurtalan Ekspres gibi gruplarda yerini alarak adından sıklıkla söz ettirse de mütevazılığından taviz vermeyecek olan Sefa Ulaştır’dan başkası değildir.

Türk Halk Müziği dağarcığındaki eserler, Anadolu Rock’a uyarlandıklarında dejenerasyon yaşamak zorunda kaldıkları halde, Gelin Ayşem ve Nenni’nin bu sorundan payına düşeni almamasında Ulaştır’ın katkısı büyüktür.

On iki yaşındaki bir çocuğun böyle bir imzayı atmasını, Walter Benjamin’in On beş yaşından önce evden kaçma hakkını kullanma fiiline bağlamak mümkündür.

Benjamin bilindiği gibi bu fiilde bilinen anlamıyla evden söz etmemektedir. Ona göre insanı sınırlandıran ve sığınmaya zorlayan her mekânda ev vardır. Bu yüzden evin her türlüsünden kurtulmak insanı özgürleştirecektir.

Bu yolda ilerleyen Ulaştır, enstrümanını özgürleştirmek için ter dökmüş müzisyenlerdendir.

Davuluna sabitlenen kulak, sınırları zorlamaktan özgürlük adına çekinmeyen bir enstrümanla hasbihâl eylemekten kendisini alamamıştır.

Enstrümanistliğini, besteciliğiyle zenginleştiren Ulaştır, Anadolu Rock’un Türkiye’deki varlığının sorgulandığı, sığ tartışmalarda başrolü üstlenmemiştir çünkü sığ tartışmanın müziğin içini boşalttığının bilincindedir.

Ölüm haberini Twiter’dan veren Kurtalan Ekspres’in nazarında Bagetlerin Efendisi olarak görülse de Ulaştır’ın enstrümanıyla ilişkisi Köle- Efendi Diyalektiği’yle açıklanamaz çünkü Ulaştır, özgürlüğü nalıncı keseri gibi sadece kendisine yontan bir enstrümanist değidir.

Müziğin sadece pratikle değil, teoriyle de anlamını artıracağı düşüncesiyle çalışmalarını sürdürerek bu dünyadan göçen Ulaştır için teori, pratiği gölgelemediği müddetçe vardır.

Enstrümanıyla deneylere girişmeyi de ihmal etmeyen ancak bu deneylerle dinleyicinin kulaklarını tırmalamamaya özen gösteren Sefa Ulaştır, aradan yıllar geçse de tevazuyu estetize eden bir müziğin iz sürücüsü olarak hatırlanacaktır.

 

 

 

 

 

 

YAZARIN EKLEMİŞ OLDUĞU YAZILAR
12 Kasım 2020
20 Kasım 2020
15 Kasım 2020
1 Ekim 2020
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

sikiş porno sex porno seyret porno porno izle hack forum